Kategorija » Renginiai « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Nuo neatmenamų laikų žmonės Lietuvoje kelia paukščiams inkilus. Neretai tai šeimos tradicija, kuri perduodama iš kartos į kartą. Daugiausiai inkilų pakabinama pavasario pradžioje. Telšių „Džiugo“ gimnazija taip pat puoselėja tą gražią tradiciją. Mokiniai Dovydas Viršilas (1a), Dominykas Sabaliauskas (1a), Almantas Bukauskas (1a) ir Edvinas Balčius (1b) kartu su Telšių medžiotojų ir žvejų draugija dalyvavo kasmetinėje inkilų kėlimo šventėje. Atlikti šį puikų darbą paskatino biologijos mokytojos Dainora Kurlienė ir Audronė Kavalevskienė.

Renginys vyko saulėtą balandžio 14-osios popietę. Draugijos nariai papasakojo, kur ir kokius inkilus galima kelti, kaip parenkama iškėlimo vieta. Smulkiems uoksiniams paukščiams inkilus galima kelti visuose miškuose, o bukučiai užims tik bręstančiuose ir brandžiuose mišriuose medynuose iškeltus inkilus. Varnėnams labiausiai tinka pamiškės, sodai, parkai. Sužinojome, kad geras inkilas yra tas, kuriame paukščiai išperi sveiką ir gausią jauniklių vadą. Jis turi būti saugus, apsaugotas nuo plėšrūnų ir ilgaamžis.

Technologijų mokytojas Remigijus Viršilas pagamino plačiausiai naudojamų lentinių inkilų. Jų gamyba nesudėtinga, be to, gali būti naudojamos medienos atliekos. Šiuose inkiluose mielai apsigyvena zylės, musinukės, raudonuodegės, varnėnai. Medžiotojai minėjo, kad kartais paukščiams skirtuose inkiluose apsigyvena ir kitų gyventojų – žinduolių ar vabzdžių. Mes, talkinant medžiotojams, iškėlėme inkilus. Įdomu buvo spėlioti, per kiek laiko ir kas juose apsigyvens.

Po inkilų iškėlimo medžiotojai mums surengė puikią viktoriną ir mokiniai, daugiausiai žinoję apie paukščius, laimėjo įdomių knygų apie gamtą. Mokytojos už šią iniciatyvą taip pat galėjo džiaugtis dovanotomis knygomis. Popietę ne tik puikiai, bet ir naudingai praleidome pavasarėjančioje gamtoje.

Dominykas Sabaliauskas

Balandžio 15 dieną Telšių „Džiugo“ gimnazijoje skambėjo proza ir poezija anglų kalba. Vyko tradicinis rajono anglų kalbos skaitovų konkursas. Tarpusavyje varžėsi gimnazijų siųsti I-IV klasių mokiniai. Šių metų konkurso tema „Visas pasaulis – scena.“ (angl. „All the World Is a Stage.“ W. Shakespeare). Konkurse dalyvavo 13 moksleivių.

(daugiau…)

Mūsų gimnazistai ir mokytojai turėjo puikią galimybę giliau ir kūrybiškiau pažvelgti į dailininko ir kompozitoriaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio gyvenimą ir kūrybą – balandžio 7 d. gimnazijos aktų salėje buvo pristatytas projektas „Augame su M. K. Čiurlioniu“. Tai edukacinis, švietėjiškas projektas, skirtas pažinti iškilųjį Lietuvos menininką. „Džiugiečiai“ pamatė ir išgirdo teatralizuotą spektaklį – koncertą – parodą, apjungiantį M. K. Čiurlionio kūrybos (muzikos, dailės, idėjų) ir biografijos pristatymus. Aktorė Irma Bogdanovičiūtė persikūnijo į menininko žmonos Sofijos Kymantaitės – Čiurlionienės vaidmenį ir kūrė pasakojimą, paremtą rašytiniais atsiminimais, o intarpuose tarp teatrinių momentų skambėjo M. K. Čiurlionio bei kitų Lietuvos ir pasaulio kompozitorių klasikinė muzika (muzikinės dalies vedėja Aleksandra Chackevičiūtė). Viso renginio metu eksponuojama dailininko darbų reprodukcijų paroda, kurios kuratorius Vytautas Paukštelis.

Renginys sušildė žiūrovų širdis ir buvo įdomus kaip skirtingų menų sintezė.

Per mokinių atostogas, kovo 24 dieną, vyko klasių auklėtojams užsiėmimas, per kurį pasidalinome gautomis žiniomis ir vestų pamokų bei klasių valandėlių patirtimi pagal tarptautinę alkoholio vartojimo prevencijos programą „Kalbėkimės". Pristatėme pačią programą, metodinį leidinį, nuorodas virtualioje erdvėje ir išbandėme veiklą, į kurią kolegos nuoširdžiai įsitraukė ir apdovanojo vieni kitus teigiamomis emocijomis stiprindami pasitikėjimą savimi.

O viskas prasidėjo 2015 m. spalio mėnesį, kai teko dalyvauti kelių dienų praktiniuose mokymuose, kuriuos parengė Šiuolaikinių didaktikų centras. Iš viso net 237 ugdymo specialistai dalyvavo abiejuose programos seminaruose. Programos siūlomus metodus puikiai įvertinome, todėl net nekelia abejonių, kad ir metodinis leidinys „Kalbėkimės" bus naudojamas net ir programai pasibaigus.

Programos „Kalbėkimės“ metodika yra parengta Švedijos specialistų ir sėkmingai įgyvendinama Švedijoje, Norvegijoje, Danijoje, taip pat Estijos ir Latvijos mokyklose. Tai yra alkoholio prevencijai skirtų mokomųjų užsiėmimų rinkinys, parengtas darbui su 11–18 m. amžiaus mokiniais. Programoje pristatoma daug aktyvių užsiėmimų, kurių tikslas padėti jaunuoliams geriau suprasti žalingą alkoholio poveikį, ugdyti gebėjimą kritiškai apsvarstyti savo veiksmus ir reflektuoti savo pasirinkimus, prognozuoti jų pasekmes.

Ingrida Vaitkevičienė, Vilma Žutautienė

Kovo 11-ąją mūsų gimnazijos bendruomenė dalyvavo gražioje akcijoje. Telšiuose – Lietuvos kultūros sostinėje – buvo išskleista 250 metrų ilgio bei 3 metrų pločio vėliava, kurią laikydami savo rankose „džiugiečiai“ kartu su miestelėnais bei garbingais svečiais minėjo 26-ąsias Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo metines.

Nepabūgę žvarbaus oro gimnazistai kartu su direktoriumi Mindaugu Sabaliausku dalyvavo ir „Bėgime už laisvę“, kuris tęsėsi nuo Masčio ežero pakrantės prie muziejaus „Alka“ iki pat Nepriklausomybės aikštės.

Vakare mokiniai bei mokytojai rinkosi į Žemaitės dramos teatrą. Čia vyko „Metų moksleivio rinkimai 2015“. Mūsų gimnazijos IV a klasės mokinys Edvardas Monstvilas laimėjo „Pilietiškiausio mokinio 2015“ titulą bei buvo apdovanotas Seimo nario Valentino Bukausko bei mero Petro Kuizino raštais bei atminimo dovanėlėmis. Dominykas Sabaliauskas (I a), Kazys Pamedytis (II d) taip pat pretendavo į šį titulą, II a klasės mokinys Laurynas Petraitis – į „Kūrybiškiausio mokinio 2015“ titulą, o jo klasės draugas Modestas Darbutas – į „Sportiškiausio mokinio 2015“ titulą. Visi nominantai buvo apdovanoti Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus padėkos raštais. LMS Telšių rajono mokinių parlamento nariai, organizavę šį renginį, taip pat seimūnai Valentinas Bukauskas, Rimantė Šalaševičiūtė bei Vydas Gedvilas pasidžiaugė, kad Telšiuose pats šauniausias jaunimas!

Sveikiname mūsų aktyviuosius gimnazistus!

Etikos mokytoja Vilma Žutautienė

inauguracija

2016 m. vasario 10 d. Telšių „Džiugo“ gimnazija minėjo Vasario 16-ąją ir inauguravo naują mokinių prezidentę Pauliną Garbinčiūtę. Visi kartu sugiedojome Lietuvos ir mokyklos himnus. Išgirsti prasmingi žodžiai apie iškovotą laisvę priminė mums, ką reiškia Nepriklausoma Lietuva.

Mokinių prezidento rinkimų komisija pateikė tokią informaciją: ketvirtadienį rinkimuose balsavo 303 rinkėjai. IIa klasės mokinei Paulinai Garbinčiūtei atiteko 134 rinkėjų balsai. Gytį Varnelį, IIId klasės mokinį, palaikė 92 rinkėjai. 65 balsai atiteko pirmokui Pauliui Pronckui. 12 balsavimo biuletenių paskelbti negaliojantys.

Dėkojame buvusiai XIII „Džiugo“ gimnazijos prezidentūrai su prezidentui Justu Meškiu – jie sugebėjo suburti puikią komandą ir garsinti gimnazijos vardą. Linkime, kad XIV „Džiugo“ gimnazijos prezidentūra turėtų naujų idėjų ir jas lengvai įgyvendintų.

Rosita Šiaulytė

Š. m. sausio 22 dieną Telšių „Džiugo“ gimnazijoje vyko mokyklos meninio skaitymo konkursas. Konkursą pradėjo Silvija Steckytė (IIId) grodama fleita bei renginio vedėjos Aistė Gudžiūnaitė (IV a) ir Samanta Sadauskytė (IVa) deklamuodamos Justino Marcinkevičiaus eilėraštį „Žodis – kaip lašas“. Dalyviai buvo suskirstyti į dvi amžiaus grupes: I-II ir III-IV klasės. Jie skaitė įvairių autorių kūrinių ištraukas bei eilėraščius. Vertino vertinimo komisija, kurią sudarė mūsų gimnazijos lietuvių kalbos mokytojos: Irena Tarvainienė, Aušra Ramančauskienė, Rasa Veitienė, bei skaityklos vedėja Janina Pronskienė ir direktoriaus pavaduotoja neformaliajam ugdymui Romualda Galinauskienė, kuri taip pat buvo ir vertinimo komisijos pirmininkė. Pertraukų metu debiutavo Ib klasės muzikantai: Vilius Vėlavičius grojo elektrine gitara, o Dovydas Avelis akordeonu, jam talkino brolis Aivaras Avelis iš Telšių „Germanto“ pagrindinės mokyklos. Renginį fotografavo Aretas Norkus (IIa).Visi konkurso dalyviai buvo apdovanoti padėkos raštais, o nugalėtojais tapo iš I-II klasių grupės Laurynas Petraitis (IIa), skaitęs Juozo Erlicko eilėraštį „Lietūs panašūs į žmones“ bei Vaidos Blažytės ištrauką iš romano „Ieškojimai“, užėmė 1-ąją vietą, Kamilė Budreckytė (IIe), skaičiusi Vytauto Mačernio eilėraštį „Laiškas mirusiam draugui“, užėmė 2-ąją vietą, 3-ąją vietą pelnė Lukas Veitas (Ia), skaitęs Henriko Radausko eilėraštį „Kaštanas pradeda žydėti“ ir Knuto Hamsuno ištrauką iš romano „Panas“. III-IV klasių grupėje 1-ąją vietą laimėjo Egidijus Praspaliauskas (IIIb), skaitęs esė „Pasijusti senam“, 2-ąją vietą užėmė Reda Peštenytė (IIIe), skaičiusi Vytauto Mačernio eilėraštį „Tuštybė“, o 3-ąją vietą pelnė Lukas Kaminskis (IVd), skaitęs Paulio Širvio eilėraštį „Topoliai“. Šie laimėtojai dalyvavo zoniniame meninio skaitymo konkurse, kuris vyko sausio 26 dieną Telšių „Atžalyno“ pagrindinėje mokykloje. 1-ąją vietą laimėjo Laurynas Petraitis (ruošė lietuvių kalbos mokytoja I. Tarvainienė), o 2-ąją užėmė Egidijus Praspaliauskas (ruošė lietuvių kalbos mokytoja A. Ramančauskienė). Jie dalyvauja rajoniniame meninio skaitymo konkurse, kuris vyks vasario 1 dieną Telšių Žemaitės dramos teatre. Linkime sėkmės.

Aistė Gudžiūnaitė IV a klasė, fotografas Aretas Norkus

Gruodžio 16 d. gimnazijos aktų salėje šurmuliavo norintys dalyvauti anglų kalbos viktorinoje „Wintertime“ („Žiemos laikas“). Renginys, skirtas gimnazijos pirmokams, tapo tradicija ir vyksta jau šeštus metus. Nors už lango oras visiškai nežiemiškas, bet viktorinoje savo jėgas bandė net šešios pirmokų komandos. Konkurso vedėjai ketvirtokai Edvardas ir Samanta puikiai susitvarkė su gausiu būriu dalyvių ir pakvietė komandas drąsiai stoti į kovą ir pademonstruoti savo išradingumą bei kūrybiškumą.

(daugiau…)

Klaipėdos universitete prasidėjo Psichologijos mokyklos mokiniams užsiėmimai. Gruodžio 12 d. Telšių „Džiugo“ gimnazistai dalyvavo pirmoje paskaitoje „Savęs apgaudinėjimo būdai ir atviro bendravimo kaina“, kurią skaitė doc. Diana Būtienė. Savęs apgaudinėjimas – tai psichologinės gynybos mechanizmai, padedantys žmogui reaguoti į traumuojančias situacijas ir reikalingi tam, kad išsaugotume savigarbą ir išlaikytume gerą savęs vertinimą. Psichologinės gynybos mechanizmai universalūs visiems, juos mums įdiegė gamta – tai elgsenos arba reagavimo į vienokią ar kitokią traumuojančią situaciją šablonai. Pirminė psichologinė gynyba – tai lazda su dviem galais. Nors ir neabejotinai naudinga, nes padeda susitaikyti su skausminga situacija be žalos savigarbai, ji turi du akivaizdžius trūkumus. Visų pirma, psichologinė gynyba niekaip nekeičia situacijos – ji tik apsaugo mus nuo diskomforto. Antra, ji veikia taip, kad iškreipia realybę dėl mūsų emocinio stabilumo. Kaip teigė lektorė, atviru bendravimu pasižymi žmonės, kurie pirmiausiai yra atviri ir sąžiningi patys su savimi.

Po paskaitos mokiniai aplankė karinę „Memel nord“ bateriją. Ši baterija prieš Antrąjį pasaulinį karą buvo pastatyta Giruliuose ir yra viena iš devynių aplink Klaipėdą išdėstytų baterijų. Gimnazistai turėjo galimybę patikrinti ne tik savo fizines jėgas, bet ir literatūros bei istorijos žinias.

Psichologė Isidora Stonienė

Pirmadienį, lapkričio 30 d., grupelė gimnazijos ketvirtokų, lydimi savo lietuvių kalbos mokytojos A.Valuckienės, lankėsi Telšių švietimo centre, parodoje „Būsenos, kai žodžių neužtenka“. Mokinius pasitiko parodos organizatorės – dailininkė, dailės mokytoja Aušra Sirutienė, kurios tapytiems paveikslams lietuvių kalbos mokytoja Sonata Albrikienė parinko ir pritaikė žymaus poeto Henriko Radausko eilėraščių. Gimnazistams buvo pasiūlyta į privalomo autoriaus poeziją pažvelgti kitaip: nustoti analizuoti ir vertinti, ieškoti paslėptų prasmių ir meninės raiškos. Svarbiausia įsivaizduoti moderniosios poezijos kuriamus vaizdus, per spalvą, formą bei žodį patirti tokią būseną, kuri nuskaidrina sielą.

Susitikimo pradžioje paskatinti ir pamokyti dailininkės gimnazistai liejo akvarele savo piešinį, išreikšdami išgyvenamas emocijas. Po to išsitraukę bei atidžiai perskaitę po vieną H.Radausko eilėraštį ieškojo tarp parodos paveikslų tinkamiausio būsenai nusakyti. Kiekvienas raiškiai perskaitė eilėraštį ir pakomentavo, kodėl parinko būtent tokį paveikslą. Vėliau dėdami kvadratinį rėmelį ant savo piešinio gimnazistai ieškojo darbe gražiausios detalės ir mokėsi įžvelgti atskirus fragmentus visumoje. Iškirpę po dalelę savo piešinio ir labiausiai patikusią eilėraščio eilutę mokiniai suklijavo spalvingą mozaiką, taip užmegzdami savo kūrybinius ryšius su H.Radausko poezija. Pabaigoje, kad susikurta būsena įgautų skonio, visi buvo pavaišinti dar šiltu morkų pyragu ir paprašyti pasidalinti savo įspūdžiais. Gimnazistai sutiko, kad H.Radauskas, estetas ir menų žinovas, tapo labiau pažįstamas ir suprantamas. Po šios parodos ir užsiėmimo poetas siesis su spalvingu grožiu, giedra nuotaika ir skaniais prisiminimais.

Agnė