Balandžio 15–17 ir 22–24 dienomis kelios mūsų gimnazijos mokinės dalyvavo Jaunojo tyrėjo mokymų programoje „JT laboratorija“. Visa programa yra skirta plėsti moksleivių gamtamokslines žinias apie mokslinius tyrimus, daromus laboratorijose. Baigę mokymus gimnazistai gaus pažymėjimus, kad turi 48 val. darbo laboratorijoje patirties. Pirmasis mokymų etapas yra sutelktas į teorines darbo laboratorijoje žinias, tačiau atliekami ir keli bandymai. Vyksta biofizikos, bioinformatikos, biochemijos, mikrobiologijos ir nanotechnologijų paskaitos. Biochemijos paskaitoje man teko daryti bandymus su kepenimis, stebėti reakcijas su baltymais, mikrobiologijoje buvo tiriamos aerobinės ir anaerobinės bakterijų savybės. Darbas buvo įdomus ir informatyvus, naudingas kiekvienam, besidominčiam gamtos mokslais.
Jaunojo tyrėjo įspūdžiai
Kategorija: InformacijaDalyvavimas MIR projekte
Kategorija: Informacija„Džiugo“ gimnazijos komanda, vadovaujama pavaduotojos J.Šalkauskytės, padedant istorijos mokytojai V.Urlovaitei, lietuvių kalbos mokytojai A.Valuckienei, etikos mokytojai V.Žutautienei ir bibliotekininkei V.Latakienei, parašė paraišką siekdama dalyvauti Šiaurės ministrų tarybos biuro ir Švietimo ir mokslo ministerijos organizuojamame projekte „Medijų ir informacinių technologijų (MIR) ugdymas“. Mūsų gimnazija, įvertinus motyvaciją dalyvauti, turimą mokyklos patirtį ugdymo srityje ir MIR priemonių naudojimą bei komandos sudėties atitiktį paraiškos reikalavimams, iš 176 mokyklų komandų buvo pakviesta dalyvauti projekte ir, pirmiausiai, įvadinėje konferencijoje „Informaciniai iššūkiai šiuolaikinėje visuomenėje“, kuri vyko balandžio 20 d. Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijoje. Rugsėjo mėnesį gimnazijos komanda turės išbandyti projekto ekspertų parengtą metodinę MIR ugdymo medžiagą su mokiniais ir dalintis patirtimi su kolegomis.
Atsiminimų knyga apie mokyklą
Kategorija: InformacijaTelšių 5-osios vidurinės mokyklos (dabar Telšių „Džiugo“ gimnazija) mokytojai ir mokiniai kartu su buvusiu direktoriumi Kazimieru Valančausku rašo atsiminimų knygą apie mokyklą. Laikas sunaikina ne tik žmones, bet ir atmintį apie juos. Geri pėdsakai neturi pradingti.
Kviečiame rašyti savo atsiminimus apie 5-ąją vidurinę mokyklą ir siųsti elektroniniu paštu irenaklauso@gmail.com iki gegužės 20 d. (trečiadienio). Jei norėsite įsigyti šią knygą skambinkite tel. 8 671 30290 Kazimierui Valančauskui.
Baltų malūnėlių diena
Kategorija: InformacijaPasigaminę baltus malūnėlius per technologijų pamokas, padedant mokytojams D.Vaitikaitienei ir R.Viršilui, „Džiugo“ gimnazijos mokiniai kartu su mokytojais balandžio 15 d. 12 val. dalyvavo akcijoje – Taikos pamokoje „Kartu švęskime Pasaulio kultūros dieną!“, kuri vyko Telšių miesto amfiteatre. Šios akcijos svarbiausias siekis – taikos užtikrinimas. Renginys padėjo suvokti, kad pirmiausiai visi esame piliečiai, kuriems labai svarbi taika bei ramybė žemėje. Šia proga mūsų gimnazijos 2d klasės mokinė Silvija Steckytė padovanojo visiems susirinkusiems gražią, prasmingą dainą!
Graži kova „Temidės“ konkurse
Kategorija: InformacijaGimnazijos trečiokai, kurie lanko teisės pamokas, turėjo puikią progą parodyti savo žinias ir pasimokyti iš kitų, dalyvaudami jau 9 metus vykstančiame teisinių žinių konkurse „Temidė“. Komandą sudarė penki gimnazistai: Samanta Sadauskytė, Rugilė Komžaitė, Ernesta Lemežytė, Lukas Kaminskis ir Domantas Bukauskas. Ji pasivadino „Straipsnis“. Mus į Telšių VPK atlydėjo gausus sirgalių būrys: trečiokai, besimokantys teisės pagrindų. Kartu su „džiugiečiais“ rungėsi Mažeikų, Naujosios Akmenės ir Kelmės komandos. Visos komandos siekė teisės atstovauti Telšių apskričiai respublikiniame ,,Temidės“ etape, kuris vyks Panevėžyje. Penkias konkursines užduotis vertino solidi komisija, kurią sudarė Telšių apskrities VPK kanauninkas-kapelionas R.Saunorius, VPK viršininkas R.Rudminas, Telšių apylinkės vyr. prokurorė D.Armalienė, Telšių apylinkės teismo vyr. teisėja V.Liauzginienė ir komisijos pirmininkas Telšių raj. savivaldybės administracijos direktorius S.Urbonas bei Vaikų teisių apsaugos skyriaus vyr. specialistas J.Barauskis.
Po komandų prisistatymo, per kurį ,,Straipsnis“ prarado keletą taškų, negaudamas visų aukščiausių įvertinimų, prasidėjo protmūšis teisine tema. Teko atsakinėti į klausimus apie valstybinę valdžią, bausmių rūšis, nepilnamečių atsakomybę, kelių eismo taisykles, Lietuvos policiją ir net žinomus Lietuvos nusikaltėlius. Čia jaunieji „Džiugo“ teisininkai pranoko visus ir surinko daugiausia balų. Geriausią įvertinimą „Straipsnio“ komanda gavo ir už ketvirtą – linksmąją – užduotį, per kurią komandos kapitonas L.Kaminskis, užsidėjęs ,,girtus“ akinius, turėjo kuo greičiau įveikti kliūčių ruožą, pataikyti kamuoliukus į krepšį, užsegti antrankius, o komandos draugė juos atrakinti. Po paskutinės kūrybinės užduoties, suvedus rezultatus, „Džiugo“ komanda užėmė garbingą trečiąją vietą. Komanda buvo dosniai apdovanota: įteikta „Temidė“, padėkos raštai, kiekvienas asmeniškai gavo po medalį. Visi dalyvavę turiningai ir įdomiai praleido laiką, turėjo progą pasimokyti vieni iš kitų, įgijo naujos patirties.
Ačiū visiems „Straipsnio“ komandos nariams už darbą ruošiantis konkursui, už parodytas žinias ir sugebėjimus. Ačiū „Džiugo“ gimnazijos sirgaliams už palaikymą.
Išvyka į „Saulės“ mokyklą
Kategorija: InformacijaKovo 26-ąją būrelis „Džiugo“ gimnazijos mokinių ir mokytojų vyko draugiško vizito į Joniškio „Saulės“ pagrindinę mokyklą. Nuvažiavę susipažinome su mokykla: pamatėme naujausiomis technologijomis aprūpintus kabinetus, net tris sporto sales su treniruokliais. „Saulės“ mokyklos direktorius trumpai papasakojo mokyklos istoriją. Socialinė pedagogė Rasa ir psichologė Sigita parodė mokyklos dienos centrą, kuriame yra ugdomi negalią turintys mokiniai. Stebėjome, kaip galima panaudoti antrines žaliavas kuriant įvairius darbelius. Po to devintokams buvo organizuotas jungtinis dviejų mokyklų atstovų koncertas. Mūsų gimnazistės Silvija Steckytė (IId), Gabrielė Zybartaitė (IIIa), Orinta Zaveckytė (IIIe) bei mokytojos F.Sabaliauskienės vadovaujamas folkloro ansamblis ir L.Šiaudkulienės vadovaujami III klasių šokėjai pademonstravo savo puikius gebėjimus šokti ir dainuoti. Po koncerto vykome į Joniškio sinagogą ir Krepšinio muziejų, kur jo įkūrėjas Leonas Karaliūnas organizavo labai įdomią edukacinę pamoką apie Lietuvos krepšinį. Iš šios kelionės grįžome patenkinti tuo, ką matėme, ir kupini gerų emocijų.
„Esame tas, ką valgome“
Kategorija: InformacijaŠių metų kovo 23 dieną Klaipėdoje, „Vėtrungės“ gimnazijoje, vyko respublikinė mokinių projektinių, kūrybinių, tiriamųjų darbų konferencija ,,Pagaminta mokykloje". Mokykla sulaukė svečių iš Telšių „Džiugo“, Palangos senosios, Klaipėdos „Baltijos“, „Vėtrungės“, „Aukuro“, „Ąžuolyno“, „Žaliakalnio“, Hermano Zudermano bei Vydūno, Tauragės „Žalgirių“, Šilalės Simono Gaudiešiaus, Kretingos Jurgio Pabrėžos, Raseinių Prezidento Jono Žemaičio, Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijų bei Mažeikių moksleivių techninės kūrybos centro. Taip pat į gimnaziją atvyko Virtuvės mitų griovėjas Alfas Ivanauskas, kuris skatino gyvenime veikti tai, ko nori, ir siekti visų savo svajonių.
Ankstyvą pirmadienio rytą mes su anglų kalbos mokytoja Ingrida Vaitkevičiene, vos peržengusios Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos slenkstį, iš karto pajutome šventinę atmosferą ir lengvą darbinį šurmulį. Po nuoširdaus ir draugiško konferencijos pradžios renginio mokiniai buvo suskirstyti grupėmis pagal paruoštus pristatymus. Mes patekome į „Pasaulio cukraus“ darbo grupę. Kitų grupių pavadinimai taip pat skambėjo intriguojamai – „Kūrybos meniu“, „Tyras žvilgsnis“ ir „Mokslo pipirinė“. Grupėse buvo galima susipažinti su įvairių valstybių maisto ruošimo tradicijomis, nacionalinių patiekalų receptais. Mes turėjome galimybę pasidalinti gimnazijoje vykdomo tarptautinio projekto „Antivirus 2.0” mintimis, idėjomis ir pasiekimais. Visus sudomino ir sužavėjo drauge su projekto partneriais išleista „Europos virtuvės knygelė“ (European Cookery Book), vykdomos įdomios veiklos ir projektui sukurtas tinklapis.
Po pristatymų aktų salėje vyko konferencijos apibendrinimas ir apdovanojimai. Smagu, kad mokyklai pavyko pritraukti verslo atstovų, kurie geranoriškai pasidalijo savo gaminiais ir įsteigė paskatinimo dovanas visiems dalyviams. Iš tiesų puikiai ir turiningai praleista diena suteikė patirties, naujų žinių ir gerų įspūdžių.
Kovo 19-23 dienomis Telšių „Džiugo“ gimnazijos mokytojų ir mokinių grupė lankėsi Kipre. Tai buvo ketvirtasis Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Antivirus 2.0“ partnerių susitikimas.
Projekto dalyviai svečiavosi privačioje Forum gimnazijoje Nisou miestelyje, šalia Kipro sostinės Nikosijos. Susitikimo tema buvo aplinkos apsauga ir atsinaujinantys energijos ištekliai. Mokiniai, pristatę problemas, su kuriomis susiduriama jų šalyse, suprato, kad problemos visur panašios, nes visi mylime gamtą ir stengiamės ją saugoti. Visus sužavėjo paskaita mobiliame planetariume apie Žemės sandarą: kaip formuojasi sausumos ir jūros, kodėl kai kuriose vietose yra daug ugnikalnių, kodėl vyksta žemės drebėjimai. Projekto dalyviai sužinojo, kodėl žvaigždynai turi savo pavadinimus, pamatė, kokia nedidelė ir trapi yra mūsų planeta. Mokiniai aplankė parodą, kur nustebino išradingai panaudoti ir prikelti naujam gyvenimui įvairūs daiktai: sena klaviatūra, plastmasiniai puodeliai, popierius ir kt. Pasirodo, galima puikiai pasipuošti žiedeliais iš dėlionės gabalėlių ar įsiverti auskarus, pagamintus iš senos kompiuterio klaviatūros. Visiems projekto dalyviams neišdildomą įspūdį paliko galimybė sukonstruoti saulės energija varomus modelius Engino gamykloje (tai įžymiojo Lego analogas – vieta, kur gaminamos detalės, iš kurių galima padaryti bet ką – nuo mašinos iki sudėtingiausių konstrukcijų). Mes matėme žmogaus dydžio Eifelio bokštą ir galėjome ranka pasukti garsųjį Londono apžvalgos ratą.
Mokomasis Europos parlamentas „Džiuge“
Kategorija: InformacijaMūsų gimnazijoje buvo suorganizuotas seminaras „Mokomasis Europos parlamentas: veiksmingas ir patrauklus mokymasis”. Iš įvairių mokyklų susirinkę mokytojai buvo nustebinti sužinoję, kad lektorių vietą užims „Džiugo“ gimnazijos mokiniai Lukas, Radvilė ir Justas. Mūsų mokykla šiais metais koordinuoja Telšių švietimo lyderių bendrijos veiklą, todėl mokinių lyderystei yra skiriamas didelis dėmesys.
Seminaro metu mokytojai buvo suskirstyti į atskirus komitetus ir politines grupes. Komitetų posėdžiuose buvo rengiamos rezoliucijos, kurios pristatytos plenariniame posėdyje. Mokytojams teko susipažinti su visomis privalomomis mokomojo parlamento procedūromis ir reikalavimais.
„MoMoLab“ Telšių „Džiugo“ gimnazijoje
Kategorija: InformacijaKovo 12-13 dienomis į Telšių „Džiugo“ gimnaziją buvo atvykusi mobili mokslinė laboratorija („MoMoLab“). Svarbu paminėti, kad iš viso Telšių rajono mokyklų būtent į mūsų gimnaziją atvyko ši laboratorija, mūsų mokykla perėjo atranką, kurios metu mokiniai turėjo pateikti savo idėjas moksliniams tyrimams. Išskirtinio dizaino vilkike įrengta laboratorija, kurioje gausu mokslinės įrangos, yra 20 darbo vietų. Šiame vilkike ir gimnazijos laboratorijoje per edukacinę programą mūsų gimnazijos mokiniai: Greta Rupšytė (3a), Aistė Gudžiūnaitė (3a), Aurelija Ruikaitė (3b), Vitalijus Kęsminas (3b), Tomas Eigirdas (3b), Paulius Šatinskis (3b), Justas Meškys (3d), Lukas Kaminskis (3d), Titas Lileikis (3d), Dovydas Kuzas (3d), Vytautė Bumblauskytė (3d),Biktorija Šimkutė (3e), Indrė Šatinskytė (2a), Rugilė Viršilaitė (2a), Arnas Klova (2a), Paula Venckutė (2a), kartu su mokslininkais atliko biologijos, chemijos bei fizikos mokslo tiriamuosius darbus, kuriuos jau buvo aptarę kartu prieš vizitą. Taip pat norintys mokiniai ir mokytojai klausėsi paskaitų apie mokslo naujoves „Modernioji biologija: faktai ir galimybės“, kurią skaitė doc. dr. Rita Jankauskienė ir „Įdomioji fizika“, kurią skaitė dokt. Vytautas Abramavičius, žiūrėjo anglų kalba filmą „I Human“ bei stebėjo, kaip atliekami moksliniai eksperimentai, kuriamos ir įgyvendinamos mokslinės idėjos. Vizito pabaigoje vyko mokinių mokslinių tyrimų pristatymas: jaunieji tyrėjai turėjo papasakoti apie taikytus metodus, naudotus prietaisus, tyrimų rezultatus bei išvadas, svarbiausia, paminėti savo patirtus jausmus ir įtaką renkantis studijų kryptį. Daugumai mokinių „MoMoLab“ suteikė naujų atradimų bei įspūdžių, sustiprino susidomėjimą gamtos ir tiksliaisiais mokslais, bet buvo ir keletas mokinių, kurie suprato, jog ši sritis skirta ne jiems.